Červená čočka BIO

Červená čočka pochází z Turecka, dnes je ale rozšířená po celé Asii. Oblíbená je i v Evropě a pomalu si na ni zvykáme i my Češi.

Červená čočka obsahuje spoustu železa, selenu, fosforu, zinku a vitamínu B6. Díky vysokému obsahu železa a bílkovin je vhodná pro vegetariány, schopnost rovnoměrného uvolňování glukózy do krve zase ocení diabetici. Červená čočka je dobrým doplňkem dietní stravy už jen proto, že velmi rychle zasytí. Vysoký podíl vlákniny zároveň působí proti zácpě.

Protože je červená čočka jedinou luštěninou, která nenadýmá, mohou ji dokonce konzumovat i kojící matky, které mají nadýmavé potraviny zakázány. Zároveň je to první zdroj bílkoviny, který můžete dítěti nabídnout v době přikrmování, začít můžete už v 9. měsíci věku dítěte. Zpočátku ji zkuste přidávat do zeleninových kaší, poté lze čočku podávat samotnou.

 

Červená čočka loupaná BIO

Pokud nemáte moc zkušeností s přípravou luštěnin, vsaďte na červenou loupanou čočku. Odstraněním slupky dochází ke zlepšení její stravitelnosti a ke snížení nadýmavosti, nemusí se předem namáčet a uvařená je už za 15 minut. Tyto vlastnosti z ní dělají luštěninu  vhodnou i pro malé děti.

V suchém stavu má výrazně oranžovou barvu, která však po uvaření vybledne a mění se na tmavě žlutou. Při vaření se většinou zcela rozpadne a je proto vhodná především na přípravu polévek, pomazánek, nákypů nebo jako kašovitá příloha.

 

Červená čočka neloupaná BIO

Červená neloupaná čočka se hodí jako příloha, do směsi s obilninami či k nakličování. Čočka je přímo zásobárnou kvalitních rostlinných bílkovin, vitamínů skupina B a železa.

Jak obsažené železo využít co nejlépe? Naši předci dobře věděli, proč talíř s čočkou doplnit kysanou zeleninou (tzv. pickles). Kombinací s vitamínem C je totiž železo mnohem lépe vstřebatelné a naše tělo z něj využije opravdu maximum. Stejného efektu dosáhnete i s několika kapkami citrónové šťávy.

 

 

 

 

 

© Bioletňany 2010 Všechna práva vyhrazena.

Bioletnany.cz